Wednesday, May 20, 2009

AGAMA : RABU 20 MEI 2009

Image
Perkim lahirkan pendakwah mualaf berwibawa
BERDAKWAH adalah tugas semua umat Islam. Ia berdasarkan sabda NabiMuhammad SAW yang antara lain bermaksud, " Sampaikan dariku walau satuayat ".

Image
Kuala Lumpur Kota Kebudayaan Islam
BUDAYAatau disebut dalam Islam sebagai tsaqofah turut dititik beratkan dalamagama. Ini kerana Islam bukan agama yang menafikan segala kehendaknaluri manusia, cuma ia perlu disalurkan dengan cara dan jalan yangbetul dan mendapat keredaan Allah SWT.







Syor wujud akaun khas Qardul Hassan bantu sesama ummah
BUDAYAmeminjam sudah diserapkan dalam budaya hidup kita oleh kaum Yahudi yangsememangnya bergantung pada usaha menyewakan wang sebagai cara hidup.Ia sudah membelenggu kehidupan umat islam dan umat lain di dunia sejakberkurun.

Islam tuntut ummah waspada penyebaran penyakit
ALLAHbersifat Maha Pemurah dan Maha Penyayang menganugerahkan pelbagainikmat kepada hamba-Nya dan nikmat itu tidak dapat dihitung sesiapa danantara kurniaan yang tiada ternilai harganya ialah nikmat kesihatan.

Al-Farid bantu cari makna dengan pantas
KAMUSAl-Farid (yang bermakna unik) menggambarkan keunikan pendekatandigunakan bagi menghasilkan kamus ini. Keistimewaan kamus ini ialah iamesra pengguna kerana dapat membantu mencari makna perkataan denganpantas.

Menyingkap petua cinta alam perkahwinan
ADAmengatakan perkahwinan ibarat pertaruhan, ada pula mengatakanperkahwinan ibarat percaturan dan tidak kurang berpendapat perkahwinanadalah perkongsian hidup dua hati daripada latar belakang berbeza.

Wartawan memperkasa imej mahkamah syariah
MATApena wartawan bisa menjadi selembut lidah, bisa menjadi setajam pedang.Jika mengkaji sejarah, pembentukan negara Israel adalah rentetantulisan wartawan Israel, Theodor Haerzl, yang bertanggungjawabmembangkitkan semangat kaum Yahudi mencapai matlamat membentuk negaraharam mereka.

No comments: