Friday, July 3, 2009

Mohd. Taha kembali dengan ayat Syifa' & Azab

Mohd. Taha kembali dengan ayat Syifa' & Azab




DOA adalah senjata Mukmin. Allah telah memberi jaminan bahawa segala permintaan ke atas-Nya, pasti akan diperkenankan. Jadi sebagai hamba-Nya, mengapa perlu kita berlaku sombong mahupun segan untuk memohon setiap sesuatu untuk daripada Allah yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui

Kalau tahun lalu, Inteam Records Sdn. Bhd. telah mengambil inisiatif menerbitkan album Ayat-ayat Ruqyah yang dibacakan oleh Mohd. Taha Hassan.

Namun pada Jun baru ini, sebuah lagi album berunsur pendinding di samping sebagai alat bantu untuk menghindarkan serta menyembuhkan daripada gangguan makhluk halus. Album ini yang diberi judul Ayat Syifa' dan Azab.

Dalam album pertama, Mohd. Taha yang merupakan putera kepada Tan Sri Hassan Azhari yang cukup terkenal dengan sumbangan dan perkembangan ilmu tajwid dan al-Quran di Malaysia iaitu telah menampilkan bacaan dengan cukup tartil. Maka tidak hairanlah album tersebut telah mendapat sambutan yang amat menggalakkan.

Sementara itu, pada album terbaru beliau ini, terdapat dua bahagian ayat iaitu ayat Syifa' dan ayat Azab. Ayat-ayat tersebut merupakan petikan daripada al-Quran.

Mohd. Taha akan membacakan beberapa potong ayat daripada al-Quran dan kemudian diterangkan fadilat ayat berkenaan.

Contohnya, penerangan tentang madu yang merupakan ubat dan penawar di dalam perubatan Islam.

Amalan memakan madu pada setiap pagi adalah baik untuk kesihatan rohani dan jasmani.

Ayat ini dimulai dengan ayat-ayat syifa'. Mukadimah adalah bacaan surah al-Fatihah, diikuti dengan surah Taubah ayat 14, surah Yunus ayat 57, surah Nahl ayat 68-69, surah Isra' ayat 82, surah Syu'ara 80 dan surah Fussilat ayat 40.

Diikuti pula ayat-ayat Azab antaranya dimulai dengan surah an-Nisa' ayat 167-173, surah al-Maidah 33-34, surah al-Anfal ayat 12 surah al-Hijr ayat 16-18 dan beberapa lagi potongan surah. Ayat-ayat berikut diakhiri dengan bacaan doa Ruqyah.

Salah satu contoh ayat Azab adalah firman Allah yang maksud-Nya: Sesungguhnya pembalasan terhadap orang orang yang memerangi Allah dan Rasul-Nya dan membuat kerusakan di muka bumi, hanyalah mereka

dibunuh atau disalib atau dipotong tangan dan kaki mereka dengan

bertimbal balik, atau dibuang dari negeri (tempat kediamannya).

Yang demikian itu (sebagai) sesuatu penghinaan untuk mereka di dunia,

dan Akhirat. Mereka memperoleh siksaan besar.

Kecuali orang-orang yang bertaubat sebelum kamu dapat menangkapnya, (mereka terlepas dari hukuman itu). Maka ketahuilah, bahawasanya Allah Maha Pengampun, lagi Mengasihani. (al-Maaidah: 33-34)

Semoga album ini bermanfaat kepada semua umat Islam sebagai satu alat bantuan bagi mengisi kekosongan jiwa dan lemah rohani.

Ia juga dapat menghindarkan kita daripada unsur dan niat yang tidak baik daripada musuh-musuh serta terhindar daripada dosa kecil mahupun besar.

Ia boleh diperoleh dalam bentuk cakera padat pada harga RM16.90.

No comments: