Wednesday, May 27, 2009

AGAMA : RABU 27 MEI 2009

Image
Berbasikal sambil beramal
ADA pelbagai cara boleh dilakukan untuk beramal bagi membantu merekayang memerlukan. Kebiasaannya majlis makan malam dengan kehadirangolongan selebriti yang menjadi pilihan tetapi bagi MalakoffCorporation Berhad mereka mempunyai cara tersendiri untuk beramal.

Image
Pelajari pengurusan jenazah satu fardu kifayah
Setiap yang hidup itu pasti akan menemui mati. Justeru, mempelajari hal berkaitan pengurusan jenazah adalah fardu kifayah.

Umrah: Antara ibadah, trend dan bisnes
SABANtahun, berpuluh-puluh ribu umat Islam di Malaysia akan merebut peluangmenunaikan ibadah haji dan umrah. Kedua-duanya adalah ibadah yangmempunyai nilai-nilai mulia secara tersendiri. Sejarah ibadat ini telahbermula dari zaman Jahiliah lagi di mana mereka mengerjakan ibadat hajidengan cara yang salah dan sesat.





Peguam Syarie Menulis: Mediasi bantu selesai pertikaian tanpa bicara
BARU-BARUini kerajaan Terengganu dan Jabatan Kehakiman Syariah Terengganubersama-sama Persatuan Peguam Syarie Malaysia (PGSM) menganjurkanKursus Pengurusan Mediasi kepada pegawai syariah dan pegawai tadbirTerengganu.

Iqra: Mendalami cara, panduan dapatkan ibadat sempurna
KEHIDUPANdunia hanyalah kesempatan amal bagi menghadapi hari akhirat dan tempohmasanya adalah umur masing-masing. Justeru, menjadi tanggungjawabsetiap umat Islam menjalani kehidupan berdasarkan syariat ditetapkandemi kejayaan di akhirat nanti.

Adab bermasyarakat perkukuh ikatan ukhuwah
SETINGGImanapun cita-cita dan semurni manapun tujuan, tidak dapat tidak, usahamenegakkan kalimah Allah adalah kerja berkumpulan dan bersama, bukannyamudah untuk dicapai secara bersendirian.

Bersama YaPEIM: Saham amanah Qadrul Hassan mampu lonjak kewangan Islam
SKIMpelaburan 'Sinking Fund' sebagai penggenap untuk pinjaman mikro danIndustri Kecil Sederhana. Setiap pinjaman diberi kepada peminjam akandigenapkan dengan sejumlah pelaburan yang bersamaan.

No comments: