Wednesday, November 14, 2007

Pakej umrah dan ziarah menanti pembaca Utusan

BERSEMPENA musim haji 2008 ini, Utusan Melayu (M) Berhad dan Serba Wangi Sdn. Bhd., bekerjasama bagi menyemarakkan syair Islam dengan mengagungkan Baitullah Al-Haram dan Tanah Suci Mekah melalui tawaran pakej Umrah dan Ziarah secara percuma.

Peluang mengerjakan umrah dan ziarah secara percuma itu merupakan hadiah kemuncak bagi umat Islam bertuah yang menyertai Peraduan Ilmu & Amal Utusan-Jati bermula 5 November lalu.

Berkonsepkan berilmu dan beramal, Utusan selaku syarikat penerbitan akhbar terunggul Malaysia dan syarikat pengeluar beras utama negara, Serba Wangi menawarkan pakej khas ibadah umrah dan ziarah sebagai menghargai pembaca dan pengguna Islam, sekali gus menyemarakkan roh ibadah dan suasana musim haji 2008 yang bakal menjelang pada 8 hingga 13 Zulhijjah nanti.

Jalinan kerjasama akhbar penyebar fikiran rakyat, Utusan dan Mingguan Malaysia beserta jenama beras Jati itu juga merupakan kemuncak aktiviti menghargai pelanggan melalui program Kita Bersama.

Pakej Umrah dan Ziarah bernilai RM10,000 beserta wang tunai sebanyak RM5,000 menanti peserta sebagai hadiah utama peraduan berkenaan.

Selain itu, hadiah mingguan pakej Umrah dan Ziarah bernilai RM4,500 juga disediakan kepada pemenang bertuah untuk cabutan pada setiap minggu.

Peraduan Ilmu & Beramal Utusan-Jati selama sebulan sepanjang November 2007 itu dilancarkan di Kompleks PKNK, Shah Alam pada 1 November lalu.

Untuk memenangi hadiah-hadiah menarik pakej istimewa yang ditaja oleh Beras Jati, para pembaca Utusan Malaysia hanya perlu menjawab dua soalan mudah mengenai haji dan umrah serta keagamaan yang disiarkan di akhbar Utusan Malaysia pada setiap hari Isnin hingga Jumaat bermula 5 November.

Untuk menyertai peraduan itu pula, peserta hanya perlu mengumpul semua jawapan dari soalan-soalan yang dikemukakan dengan melekatkannya di atas sehelai kertas kosong bersaiz A4 sebagai satu set berserta borang penyertaan asal yang lengkap.

Set jawapan dan borang penyertaan dipenuhi dengan lengkap hendaklah di hantar kepada Utusan Malaysia di alamat yang ditetapkan.

Penyertaan peraduan ini akan ditutup pada setiap hari Jumaat minggu yang berikutnya dan penyertaannya terbuka kepada pembaca beragama Islam di seluruh negara.

Hanya seorang pemenang akan dipilih sebagai penerima hadiah mingguan berupa pakej Umrah dan Ziarah bernilai RM4,500.

Pemilihan dibuat berdasarkan sistem cabutan borang penyertaan terawal yang menepati syarat beserta jawapan yang betul.

Para pemenang mingguan ini pula akan bersaing melalui proses cabutan dan penilaian lebih teliti untuk memilih pemenang hadiah utama pakej Umrah dan Ziarah bernilai RM10,000 beserta wang tunai RM5,000.

No comments: