Tuesday, May 12, 2009

AGAMA : SELASA 12 MEI 2009

Ummu Haram menyeberang lautan
UMMU Haram binti Milham merupakan isteri kepada Ubadah bin Samit danibu saudara susuan nabi Muhammad. Ummu Haram merupakan salah seorangdari kumpulan wanita Ansar yang mula-mula memeluk Islam.

Image

Belai ibu dengan kasih sayang
Insan yang paling mulia bagi setiap manusia selepas Nabi Muhammad SAWadalah ibu. Mulianya mereka bukan sahaja kerana ibulah yang mengandung,melahir, menyusukan kita tetapi juga kerana ketabahan mereka mendidikdan mengasuh anak-anak sehingga dewasa.





Tajdid Iman: Wanita Muslim perlu hijab syarie elak kehancuran
FENOMENAmutakhir yang menakutkan umat Islam muncul di mana-mana. Pergaulanbebas seolah-olah menjadi lumrah kemodenan seiring sambutan hangattanpa berbelah bahagi kepada industri hiburan tanah air amatmembimbangkan.

Perspektif IKIM: Berbangga dengan kerja tingkat kualiti tugas
PERTEMUANPerdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dengan kakitangan awambaru-baru ini saat yang ditunggu-tunggu kerana kakitangan mahupun orangawam ingin mengetahui apakah pembaharuan perkhidmatan awam yangdicadangkan.

Solat selongkar rahsia kejayaan, keselamatan ummah
ALLAHmewajibkan solat fardu lima kali sehari semalam sebagai jadual untukmemberi peluang kepada manusia mengingati dan tidak melupai-Nya.Apabila ingat, bererti kita sentiasa dekat kepada Allah yang memberijaminan bahawa kita berada dalam zon selamat dan mendapat rahmat-Nya

No comments: