Friday, May 15, 2009

AGAMA : JUMAAT 15 MEI 2009

Yahudi pinda kitab Taurat
Firman Allah SWT yang bermaksud: Dan sesungguhnya, di antara mereka(Ahli Kitab itu) ada (Ketua-ketua agamanya) yang memutar-mutar lidahnyasemasa membaca Kitab Taurat (dengan mengubah maknanya), supaya kamumenyangkanya sebahagian dari Kitab Taurat padahal ia bukanlah dariKitab itu.

Sebab Allah haramkan babi
Soalan Islam telah mengharamkan umatnya daripada memakan daging babi,apakah falsafahnya dan bagaimana ia boleh dikongsi dengan orang lain?

Ibu Madrasah Pertama Ku
RASANYAmasih belum terlewat untuk penulis merakamkan ucapan Selamat Hari Ibukepada semua ibu, umi, mama dan emak di Malaysia yang disambut Ahadlalu.





Manfaat ilmu cara terbaik hargai jasa guru
GURUinsan yang bertanggungjawab mendidik dan memimpin masyarakat. Gurubanyak menyumbangkan khidmat membangunkan bangsa dan negara,lebih-lebih lagi membentuk sahsiah pelajar. Oleh itu, guru perlumempunyai sahsiah yang baik untuk dicontohi pelajar dalam pembentukansahsiah mereka.

Ibu, bapa mualaf boleh mengislamkan anak
MENEPATIsaranan pengerusi forum Anak Mualaf dalam Syarak, Datuk Dr IsmailIbrahim, perbincangan mengenai isu status anak apabila salah seorangibu bapa memeluk Islam berjaya dikupas ahli forum secara ilmiah bukanmengikut emosi.

No comments: